onsdag 7. juli 2010

Sommerloppis


Det er utrolig hvordan man - selv på ferie - kan klare å tilbringe tid entusiastisk letende blant gammelt skrot, rotende rundt nedi kasser, ivrig innom små rare butikker og markeder og finne interessante gamle saker. Jeg vet som regel ikke hva jeg skal bruke alle tingene jeg finner til, men det er en bekymring jeg ikke bruker mye tid på. Er det fint, så går det nedi påsan for å si det sånn ;-) Påsan hjem fra Sverige ble litt ekstra tung, men hjemreise pr båt satte jo noen begrensninger på innkjøpene da heldigvis.
Koppene fant jeg på det ukentlige lokale loppiset i regi av Røde Kors. Påskriften "help thyself" er jo herlig pompøs (for ei lita fløtemugge å være mener jeg).






Den brune duken lå i Annahuset da vi kom og huseieren sa jeg bare kunne få den da jeg ivrig kommenterte hvor kul jeg syns den var (og hun ble nok litt paff over min jublende respons). Fant også noen fine duker og heklede saker på loppiset, der fant jeg også den gamle boksen. En jente kan aldri få for mange bokser. For å få plass til enda mer skrot (fnis).






De små møblene er lagd av en snodig gammel mann som driver en bitteliten butikk hvor han selger rare, rare, fine ting som han lager selv. Blant annet disse skjønne malte dukkestuemøblene og en fin krabbelure (et redskap til å fiske krabber med). Krabbefisking er nemlig noe vi har bedrevet ferien med. Sukk, ferie er skønt....

4 kommentarer:

  1. SÅ finfine ting! Skattejaktaugene tar ikkje ferie, uansett :-) og som du heilt tydelig har vist så lønne det seg! :-)

    SvarSlett
  2. Det var godfunn fra nabolandet det, skikkelige svenskefunn:)Den brune duken var kjempefin, den er så typisk svensk!Og boksen da - råfin!Helt enig med du, kan aldri få nok bokser altså.Vet ikke helt hva jeg skal putte i mine lenger, for det begynner å bli mange.Men jeg kan jo bygge tårn med dem eller noe.Kos deg videre med ferie:)

    SvarSlett
  3. Her var det møkje fint ja :o)

    Og har vel samme instilling som du ja; ramler lett litt forskjellig ned i påsen sjøl om eg ikkje nødvendigvis vett ka eg ska bruka det te, eller den andre varianten e at eg vett at eg ikkje trenge de, men har rett og slett ikkje sjøldisiplin te å motstå... :o)

    God ferie videre!

    SvarSlett
  4. Hei:)
    Bra funn dama! Likte spesielt godt de søte små møblene og sparken! Jeg holder på å lage dukkehus til tantebarnet så falt for disse:) Vi gleder oss så til å besøke dere i morgen! Stor klem så lenge

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen noen ord til meg. Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan :-)