mandag 5. juli 2010

Annas gamle hus


En liten stemningsrapport fra mitt ferieparadis i Sverige. Vi har bodd i dette fine gamle huset (fra 1880) flere ganger, og liker det bedre og bedre hver gang vi er her. Her er det ikke så mye som er forandret siden det bodde en gammel dame her (Anna), det kan man se på den sjarmerende og litt nedslitte stilen i huset. Kjempekoselig og veldig svensk!


Her er det hjemmelagde blondegardiner i dører og vinduer, et fint gammelt åkle (heter det ikke det?) og søte krydderbokser i hyllene. Det er som om tiden har stått stille her....det knirker i alle gulv og alt er litt skjevt og skakt og gammelmodig. Herlig!






Dette er første innlegg fra ferieøya, i neste innlegg er det nemlig om siste loppisfunn! (for en med fremskreden grad av shoppegalskap er det nemlig mulig å finne både nytt og gammelt skrot å kjøpe selv på en bitteliten ferieøy :-)

4 kommentarer:

  1. Heihei..
    var nettopp en uke i sverige men fikk ikke stoppe på alle loppis jeg såg, uheldigvis.. hehe bilen hadde nok blitt stappfull viss jeg fikk viljen min hver gang ;P Bra noen holder meg litt i tøylene :P
    ligger en award til deg inne hos meg :D

    SvarSlett
  2. Heisann!For et herlig feriested!Så heldige dere er som kan feriere på en sånn perle:)Og jess, jeg mener bestemt det heter åkle altså, vi har et sånt på hytta vår - sirlig brodert og gammalt som alle haugene.Har hørt rykter om et mulig 'bloggtreff' her hos meg på sensommeren!Høres kjempekoselig ut, det må vi bare få til!God kveld herfra:)

    SvarSlett
  3. Hei!
    For et deilig hus! Nydelig farge på det trappe-rekkverket:) Håper dere har hatt flott vær og kost dere masse!! Jeg holder på å male det lille annekset vårt rødt-litt gammel norsk/svensk stil blir det - ordentlig koselig og litt bonskt:) Vi sees om ikke så lenge! Klem

    SvarSlett
  4. koselig koselig!! her skulle jeg gjerne vært:) skikkelig sommerlig:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen noen ord til meg. Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan :-)