søndag 24. oktober 2010

Hele familien i arbeid!

I dag prøvde Molliefamilien noe nytt. Vanligvis er det Mollie som reiser avgårde, svinsende alene på loppisskattejakt. Men i dag ble hele bråkegjengen med. Molliemannen ble satt i arbeid som kartleser og planlegger, Storebror fikk i oppgave å finne seg en morsom leke og minne oss på å kjøpe vafler og Minstemollien...ja, han fikk i oppgave å sove søtt og være så rolig som overhodet mulig. Klappet og klart! Ikke de helt store forventningene, når man drar på skattejakt litt utpå en søndag er det ofte rimelig utplukka.....

....men tenk, fire loppiser rakk vi i dag! Storebror fant seg raskt en lekemotorsykkel og var fornøyd resten av dagen (han er enkel sånn). Til slutt var det vi som måtte minne ham på vaflene. Mollie og mannen fant:











Turkis skål til kr. 10






En liten minitallerkenhylle til 5 kr., som skal få seg et par malingsstrøk






En gul lampe fant vi....og sist men ikke minst fant vi det vi egentlig var på leting etter, nemlig et skap! Endelig!!!









Syns det er fint med detaljer på sånne gamle skap, som for eksempel disse utskæringene langs kanten







og så likte jeg disse beina




Bildene er tatt av en engasjert Molliemann ;-)


Og det beste av alt var at vi fikk skapet for 300 kr - inkl. hjemkjøring!!! Det er skikkelige loppispriser det! (jeg er en sånn som blir litt sur når de skal ha 400 kr for syv Figgjotallerkner asså, loppis er loppis, det er ikke antikvariat heller) Skapet skal bli klesskap på et av barnerommene og skal selvsagt males, det er jo ganske mørkt og litt slitt. Fine hyller var det også inni - som nok får litt tapet ;-) Noen gode forslag til farge på malingen? Lurer litt på helblank hvit? eller matt hvit? Eller kanskje en dus blåfarge? Kline til med knallgul eller grønn? Syns også mange sånne gamle skap blir fine med en slags beige/gråfarge, er det noen der ute som kanskje har noen fine fargekoder på lur?

14 kommentarer:

  1. Kjempefine loppefunn!!!

    Skapet var et kupp!! Jeg elsker mintgrønn, og hadde nok malt det i den fargen hvis det skulle inn på barnerommet. Skulle det stått i stua hadde jeg malt det helblank hvit :)

    Ha en fin kommende uke :)
    Klem fra Stine

    SvarSlett
  2. Kul lampe! Har funnet ut, nå som mørket senker seg, at vi har alt for lite lys i stua! Så jeg kikker for en gangs skyld innom det elektriske hjørnet nå jeg også. Tror jeg har kommet fram til at jeg rett og slett skal kjøpe meg en lyslynge! Men hvilken?
    Skapet er knallfint og blir enda finere malt! Jeg er glad i pasteller, så helt lyse mintgrønt eller blått ville jeg gått for!

    SvarSlett
  3. Jeg hadde enten tatt hvitt siden det går til alt eller så hadde jeg tatt igjen en farge fra rommet det skal inn på :D

    SvarSlett
  4. Jeg har malt et lignende helblank hvit, det ble bra. Men knallgul hørtes veldig kult ut. Det er jo til et barnerom. Blir spennende å se hva du gjør :)

    SvarSlett
  5. Hei på deg :)
    SUPERfint skap, har et lignende som ble kjøpt på Fretex for noen år siden. Vanskelig å foreslå farge - kommer jo helt an på hvor det skal. Hvitt er fint, og duse pasteller som allerede foreslått. Synes de litt gammeldagse lyselyse blå og grønne fargene er så fine...

    Iallefall - lykke til med malingen, og fin fin uke til deg :)

    Marit

    SvarSlett
  6. Hei Mollie, så hyggelig at du stakk innom bloggen min, ser vi deler oppfatning om loppispriser ; ) fin blogg du har, jeg legger meg til som følger når den funksjonen fungerer igjen (ikke i kveld, virker det som...) Den lampa hadde jeg helt klart plukket med meg, jeg og!

    SvarSlett
  7. Nå måtte jeg inn og kikke på senga du kjøpte! Husker å ha lest innlegget når jeg så den knallfine blåfargen! Er den "riktig" gjengitt på bildet? Du kan vel ikke tippe en fargekode vel...?

    Klem Sissel

    SvarSlett
  8. FOR noen funn! Og gratulerer med skapet, nydelig nydelig!

    PS: Se innom bloggen min for en overraskelse:)

    SvarSlett
  9. Hei!! Fine lopper;)
    Jeg hadde nok tatt ei sprek farge på skapet,om det skal stå på barnerom. Ta en titt innom hos meg i morgen så får du se maleprosjektet jeg har drevet med i helga!! :D

    SvarSlett
  10. Heisan Mollie
    Den gule lampen og skapet var jo helt fantastisk! Vi er på jakt etter et gammelt skap for vi ønsker å kate ut et nytt kinaskap som rommer så lite og er så upraktisk.
    Jeg koset meg også ekstra med å lese og se artikkelen fra 13 i Tønsberg. Har aldri fått vært inne der, bare stått på utsiden og kikket inn for det har vært stengt når jeg tilfeldigvis har vært i Tønsberg. Gøy å lese om besøk hos Førstegasellen også!
    MEN....jeg fatter egentlig ikke at du sier at Sandefjord har mange bruktbutikker... Jeg føler nesten det bare er Slappen. Ok, en nede ved brygga som heter Landbasen og en utover på vei mot Knattholmen. Har aldri vært der. Tro om jeg har sovet i timen, hi,hi..
    Ha en sprudlende dag!
    Stor hilsen fra kaspara som legger deg til linklista mi

    SvarSlett
  11. Hei på dæi!
    Så mange herlige lopper du har funne!
    Skapet va jo bare helt fantastisk! Heldige dæi som fikk tak i det.
    Trur æi enten ville hadd det i kvitt, da kan man liksom ha det over alt. Eller så hadde æi malt det lilla eller turkis kanskje:)
    Håpe du får en fin fin kveld

    SvarSlett
  12. Så fine lopper a Mollie!!!
    Det er ikke bare bare å dra av gårde på loppis med to småttiser, det er ikke ofte jeg tar på meg den oppgaven...Men det hørtes jo ut som det gikk greit med alle Molliene på loppistur da.
    Og så fint skap!!Flotte greier altså.Jeg stemmer for det knallgule alternativet jeg, eller grønt kanskje.Litt sprøtt kanskje, men det blir i hvert fall ikke kjedelig!
    Ha en knakandes fin kveld!

    SvarSlett
  13. Hei du!

    Takk for koseleg kommentar inne hjå meg! Dette var jammen ein finfin blogg òg, ein slik eg likar - så eg legg meg til som følgar, eg;-) Kjempefine loppekupp her, digga spesielt den gule lampen! Fint skap òg!

    Ha ein fin tirsdag!

    SvarSlett
  14. Pleier ikke alle å gå? Det er jo kjempegøy på loppis! Pluss man kan spise kake eller vaffler! <3

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen noen ord til meg. Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan :-)