onsdag 24. mars 2010

Skoleplansjer


Jeg liker veldig godt gamle skoleplansjer. Husker godt hvor fascinert jeg var, (som tegneglad jente) og kunne sitte og se og se på de fine håndtegnede plansjene vi hadde på skolen. Spesielt i naturfag og kristendom husker jeg det var mange fine tegninger. Nå har jo disse kommet tilbake som en interiørtrend og selges dyrt! Jeg fant noen fine på nettet, i en dansk nettbutikk som heter frou-frou.dk. De har utrolig mye fint, i den slitte vintagestilen som jeg syns er så fin. Utrolig nok kom de og leverte plansjene mine (måtte jo slå til og kjøpe flere når jeg først fant)på døra to dager etter at jeg bestilte dem! Direct from Denmark...Det var nettbutikken sin det! (Molliemannen delte overraskende nok ikke min entusiasme over dette men himlet faktisk litt med øynene. Makan) Her er en gammel fransk skoleplansje som skal få plass på minstemann sitt soverom. Syns den var utrolig søt og naiv i uttrykket. Jeg har også vært så heldig å få tak i en orginal botanisk plansje fra en nedlagt skole på en liten øy i Nordland, der familien har sommerhus. Den er fin den!

1 kommentar:

  1. Hehe, skoleplansjer... Legg ut bilder av de andre skoleplansjene også da!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen noen ord til meg. Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan :-)