lørdag 24. april 2010

Lopp-o-rama!






Det er virkelig loppistider om dagen, både i den virkelige verden og i bloggverden...jeg syns det er fantastisk moro å dra på loppis, også mye fordi det er så mye rart og sprøtt og festlig man opplever der, både når det gjelder ting og når det gjelder oppførselen til folk. Hvor ellers opplever man voksne mennesker som løper som gale rundt i en skolegård kl. 10 en lørdags morgen? Krangler om gammelt skrot, dytter, kjefter og pruter og ler om hverandre, herlig! Sist helg var faktisk TV2 tilstede og filmet galskapen, håper jeg ikke ble med i bildet for å si det sånn. Lite lysten på å se meg selv halse desperat rundt etter loppeskatter på tv, hahaha....Her er noen av de tingene jeg har funnet i det siste. Stoff finner jeg aldri, skjønner ikke hvor alle finner de fantastisk fine retrostoffene jeg. Der jeg leter er det bare syntetiske gammelrosa gardiner....
Bildet er etter hva jeg kan se et etsning, signert sådan og veldig fin syns jeg. Har alltid likt trær som motiver, også når jeg tegner og maler selv. Det har foreløpig fått plass på det fine pianoet vi har fått av noen slektninger! Planlegger å ha en hel vegg med bilder over pianoet men må se an litt hva som passer. Den gule kaffeboksen passer perfekt sammen med sukkerboksen jeg fant på et svensk loppis for mange år siden, moro å finne en match. Stolen vet jeg ikke helt hva er, det kan være en gammel stol eller den kan være kjøpt på SmartClub, men fin er den uansett syns jeg. Skuffen snappet jeg foran en hipp berte (som faktisk gispet da hun så den)....too late, tenkte jeg! Loppis bringer frem konkurranseinstinktet i meg, uff...tror det er en gammel apotekerskuff. Syns den var kjempefin! Vet ikke helt hva jeg skal bruke den til men finner nok på noe!

3 kommentarer:

  1. God kveld i stua!Fantastiske loppisfunn!Morsomt å lese dine betraktninger rundt loppiskulturen, kjenner meg godt igjen.Jeg har sett gamle damer som knocker hverandre ut for å komme først i køen på Frelsesarmeens loppemarked på Grønland,så ingenting overrasker meg lenger...Det er herlig ville tilstander!Og du har utviklet killer-instinct skjønner jeg;)Må ha det for å kuppe på Osloloppis!
    God lørdagskveld!

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar! Så morro dette er da:)Og løp og kjøp dukkene, de er knallfine synes jeg!Og så mye bra fangst på deg og mange bra prosjekter!!! Gleder meg til å besøke deg men vet ikke helt når det blir enda for LE skal reise endel med jobben fremover. Vi følges:)

    SvarSlett
  3. Mir gefällt dein Blog sehr gut. Und das ist wirklich sehr toller Post der tolle Inspirationen liefert.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen noen ord til meg. Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan :-)