fredag 21. mai 2010

Ah....summertime!







Utrolig deilig vær om dagen og masse tid tilbringes på terrassen og i hagen. Uteplassen begynner så smått og ta form, Mollie prioriterer å sy puter til hagemøblene fremfor nødvendigheter som grill og parasoll. Men vi griller som bare det likevel vi, i en bitteliten turkis bøttegrill fra Rema1000! Funker det og, men etterhvert ønsker vi oss en skikkelig Weber kullgrill (det er en av de beste luktene jeg vet om tror jeg). Har utvidet grillreportoaret til å inkludere blant annet thaimarinert grillspyd med ingefærog koriander-mangosalat, det er jo litt festligere enn bare pølser da. De fine rosa blomstene fikk vi av naboene, et nydelig eldre ektepar på over 85 år, som ringte på her om dagen og ville ønske oss velkommen i nabolaget. Trivelig :-)
Når man kjøper pent brukt hus er det spennende å se hva som dukker opp i hagen fra tidligere eier. Hurra, et epletre ihvertfall!

De firkantede putene ble jeg ganske fornøyd med, de var egentlig noen litt kjedelige ferdigkjøpte firkantede stolputer, som jeg da sydde nytt trekk til. Litt farger må vi ha til alt det hvite. Nå skal vi finne frem ferske reker, aioli og hvitvin, ha en strålende fredag!

1 kommentar:

  1. Ai ai, det hørtes snaskens ut med reker og aioli - ble rent misunnelig her jeg sitter.Vi har innsett følgene av en lang og kald innevinter, nemlig at det bare er parkasen og pysjebuksa som ikke strammer over baken.Nå er det sommer og garderoben fra i fjor taler sitt nådeløse språk...Følgelig er vi på skrumpen på ubestemt tid, så ingen reker og aioli på oss.Neigu.Legg inn bilde av maten a, så kan vi i det minste fråtse i synet...Ha en finfin pinsehelg:) (PS, deilig uteplass og herlige stoffer på de putene!)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen noen ord til meg. Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan :-)