mandag 20. september 2010

Poppis-Loppis!

(Sorry for den teite overskriften, er ikke alltid like lett å finne på noe slagferdig høhøh...) Ja, som veldig mange andre er jeg i skikkelig loppemodus om dagen, og var også på en liten runde nå i helga. Jeg blir lissom bittelitt lykkelig av å finne gamle fine ting samtidig som jeg blir bittelitt flau av å befinne meg aller fremst i en kø av ivrige loppemennesker med vilt blikk, som må holdes fast bak et tau kl 09.30 en lørdags morgen, holdes fast fordi de ikke skal storme inn og ta vilt for seg av alt det gamle skrotet hahaha, ja dere skjønner. Det føles litt absurd noen ganger, men det er herlig! I love loppis! Her er noe av det som gjorde meg glad nå i helga:





Rosa Figgjokopp med turi-design. Fin kaffekopp å starte en trøtt mandagsmorgen med!




                       
      Fikk også med en matchende liten tallerken





               
           Ja et helt lite sett fant jeg faktisk! tjoho!






                        
           En lampe...til Minstemollien sitt rom tror jeg







...en søt liten kopp og tallerken....til lekekjøkkenet kanskje? (Jeg innser nå når jeg legger ut dette at det er mulig dette er for spesielt interesserte, det å se bilder av hva andre har kjøpt på loppis ;-) Men satser på at det er noen spesielt interesserte der ute som syns dette er litt underholdende....)





         

        Tre små gryter som sikkert også har ører og kostet en femtilapp






          

           Disse matboksene husker jeg godt fra jeg selv var liten!







Små krakker får man aldri nok av med små mennesker i hus som prøver å komme seg opp i høyden ;-)

Og til slutt fant jeg denne senga, som jeg har tenkt å male. Jeg var nok litt av et syn der jeg stod og stappet denne inn i en ganske liten personbil. Helt alene. Brukte en halvtime.






Kanskje en ny, fin seng kan få Minstemollien til å sove hele natta? Han våkner nemlig mye om natta for tida, vi krysser fingrene for at det bare er tenner sånn at vi vet at det går over en gang...




      
       
   Tror den skal få bli grønn, kanskje med litt søvndyssende retrotapet på sidene ;-)







Fant også noen stoffer, blant annet dette eplestoffet. Forhåpentligvis kan det bli til noe fint, når jeg får dratt symaskina frem fra støvhaugen som antakeligvis har vokst på den nå!

Puh, ja det var altså litt av mine helgefunn på loppis! Ønsker alle en finfin uke :-)

23 kommentarer:

  1. åååå for en nusselig boks da :)

    SvarSlett
  2. Sweet lord!!!
    Trodde ikke det var mulig å kuppe sånn på loppis i dine trakter!FOR noen loppekupp, er det bare mulig?Jeg elsker jo alt sammen.Hadde vi vært på det loppiset sammen så hadde det blitt kjerringslagsmål, mark my words.Oh la la og la la oh.
    Alt er fint Mollie, loppelykken har vært med deg!
    Håper jobben er snill mot deg og at hverdagslogistikken faller på plass:)
    God natt herfra:)

    SvarSlett
  3. Må sei eg egentlig e litt prinsippielt set imot sånne skryteinnlegg som detta, for eg blir litt sånn masse misunnelig og sånn... ;o)

    Litt av nåken kupp altså, heldige du!! Og den senga var virkelig et funn!

    Kjekt å sjå den kule rosa ugla di og sjå at du ville bli følger hos meg forresten :o) Blir glad då vettu.

    Lykke te med barnesoving og sånn. Slitsomt det der altså, men går nok over ja :o)

    SvarSlett
  4. Å heldige heldige du! Eg må nok ein gang påpeka a eg e misunnelig på dåkke som har loppisar og gå på. Akkurat nå når eg ser dine funn e eg VELDIG misunnelig!! :-)

    SvarSlett
  5. Neineinei, ikke for spesielt interesserte! Du har jo gjort noen fantastsike kupp! Matboksen! Krakken! Koppene! Grytene!
    Nå skal ikke jeg gjenta den evinnelige klagesangen om at jeg aldri gjør loppiskupp, for det hender jo fra tid til annen. Men ikke i denne størrelsesordenen, det er nå sikkert. Grattis - og fin mandagskveld til deg!

    SvarSlett
  6. wow!! for noen kupp! den sengen var fantastisk! jeg ønsker meg en slik. lappapappa ser ikke behovet. så jeg gir meg på det..inntil videre;-) Hehe..ja har mang en gang stått å trykket ting inn i for liten bil. men det går alltid til slutt!:-)

    ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  7. Det finnes nok mange spesielt interesserte her ute ;-) Artig å se hvor mye fint du har funnet! Jeg har og ei sånn seng som venter på overhaling.
    Så koselig at du la igjen en hilsen hos meg, så jeg fant frem til den flotte bloggen din.
    Jeg følger med videre!

    SvarSlett
  8. spesielt interessert? *rekke opp hånden*
    å hææææææææææææææææææææææææærreguuuuuuuuuuuud!!! her var jo det ene kuppet etter det andre - krakken og sengen var mine favoritter!

    SvarSlett
  9. Hei !!
    Så mange supre loppefunn !!
    Elsker figgjo serviset, matboksen og krakken.
    Og sengen er helt nydelig !!
    Ha en fin dag !!
    Cecilie

    SvarSlett
  10. WOW - du fant jo utrooolig mye fint!!!
    Likte veldig godt matboksen, kopp og skål med fugler og senga! Fant akkurat maken seng i sommer, bare at den var hvit! Synes blåfargen på din seng var skikkelig kul!!!!
    Virkelig noen funn du fikk med deg hjem, alstå!!!

    Ha en fin tirsdag!
    Hilsen Stine

    SvarSlett
  11. Wow! Så utrolig mye fint du kom over da!! Supre kupp, så forstår godt at du er fornøyd:)

    SvarSlett
  12. Tenkte bare Oi! da jeg leste at du mente at dette innlegget kanskje var for spesielt interesserte. Jeg har postet mangt et loppisfunn på bloggen min. Men ser av alle kommentarene du har fått at det er flere som liker å se andres funn. Digger matboksen. Jeg står også fremst i køen og dirrer av iver. Kjenner jeg gleder meg til helgas loppis når jeg ser funnene og bildene dine. Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  13. Så utrolig mange flotte ting du fant- gratulerer! :-)
    Hehe, mulig det er for spesielt interesserte... men å være spesiell er en god ting det;-)

    Ha en fin tirsdagskveld!

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  14. Jeg blir så glad av loppis!!! Det beviser at det går an å finne gull både her og meg der:) gratulere med fangsten!

    SvarSlett
  15. Gurimalla! Alt det fine du har fått med deg vitner om at det ikke kan ha vært mange bølle-loppe-kjerringer på akkurat det loppemarkedet :-D Heldige deg! Senga var spesielt fin synes jeg, håper du legger ut bilde av resultatet av oppussinga (selv om den var veldig fin sånn den var nå også).

    SvarSlett
  16. For en søt blogg!Du har virkelig vært på rett sted til rett tid:)Skuvsengen er så å si helt lik den som står på Kaiarommet vårt:) Var litt spent på om hun kom til å krype over etter å lagt i sprinkelseng i 2 år, men det har gått kjempefint. Fant den på Finn.no og fikk den fløyet over til Bergen..ALT vi gjør hvis vi bare MÅ ha det.hehe
    Kos deg meg funnene dine
    Klem Christine

    SvarSlett
  17. Kjempe fine loppefunn! Artig med barnesenga. Hadde selv en slik da jeg var lita jente. Nå brukes den som oppbevaring av lillefrøken sine dukker og bamser:)

    SvarSlett
  18. Åååååå hallo!!!! Her va det masse fint altså! Ser ut som du har gjort skikkelige funn altså. Absolutt ALT va helt herlig av dine loppefunn. Så gøy å finne så mye fint!
    Skulle ønske det va flere loppemarked her i område, like mæi også på loppemar, men synes det e litt skummelt med de her gamle daman som bølle sæi fram og hiv sæi over bordet for å få tak i ting.

    SvarSlett
  19. SERR???? Kan man gjøre slike kupp på et loppis??????? Jeg er himmelfallen. Figgjo - I LOVE!!! Tar jeg ikke helt feil heter kommer delene dine fra serviset Barcalole (eller noe sånn). Jeg sparer på flere Figgjo-servise, men ikke dette. Av plasshensyn ;). Matboksen tror jeg er den fineste jeg noen gang har sett - og har aldri sett denne før faktisk. Krakker kan man aldri få nok av, men jeg har begynt å begrense meg litt. De jeg ikke har inne, bor i fjøset.

    Jeg også går svanger med bildecollagevegg(er). Men jeg kan ikke dra til med 1000 prosjekt på en gang. Men å legge bildene ut på gulvet tror jeg er smart faktisk. Lykke til!!!

    SvarSlett
  20. Hei Mollie!
    Den klokka skal jeg legge ut for slag, men om du er interessert i å kjøpe den så kan du gjøre det før jeg legger den ut! Send meg en mail: stineshjem@hotmail.com

    Klem fra Stine

    SvarSlett
  21. Så mye lekkert! Likte veldig godt det kopp og skål fra Figgjo!

    SvarSlett
  22. Hei! Tusen takk for fin kommentar - veldig fornøyd med kommoden, loppisfunn jeg har pusset opp. Veldig mange fine loppiser du fant i går! Elsker den sengen, den blir sikkert fin grønn :) Det kule skiltet ditt skulle jeg hatt, vi bor nemlig i nr 3 :) Her startet morgenen kl halv fem i dag, nøtteliten driver med tenner her og.. så nå jobber mamma med layouten på bloggen sin mens nøtteliten tygger på skorper med leverpostei :) Håper du titter innom meg igjen, bloggen er ny og under stadige forbedringer. Blir moro å følge deg videre, har samme type stilsmak som deg. Morgenklem fra Yvonne

    SvarSlett
  23. åååå, samme seng som minismurfen min har!
    Hun sover heeele natten og fra kl 18 om kvelden og gjerne til 09 om morgenen, så håper at det er senga som er god sånn du kan få sove også :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at du legger igjen noen ord til meg. Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan :-)